Jobbat klart för idag

Godmorgon på er alla. Hoppas ni hade en bra fredags kväll. Min var helt ok, käkade pizza med Karln, Marcus och Pelle(tror jag han hette). Sen åkte jag hem och läsde. Somnade rätt fort, var ju trött som ett as.
Igår var jag också på kalas en sväng, käkade en massa tårta och bullar. Karln's lillebror fyllde ju 18 år. Undrar hur han hade det på krogen igår förresten. :) Och självklart undrar jag hur Kim hade det nere i Stockholm. Nyfiken som tusan är jag.

Alldeles strax ska jag vandra upp till kalvarna och ge den sista kvalven som bara välte napphinken hela tiden. Hoppas hon sköter sig denna gång. Hmm, ja. Sen ska jag åka hem för jag har jobbat klart för idag efter att jag gett den sista kalven. Säääängen väntar på mig då och efter jag sovit middag blir det stallet. Tänkte försöka städa bilen idag också men det får vi se hur det går med det.

Åh just det, snart ska Druva kalva för hon har börjat fylla i juver. Tänk er att denna lilla sötabit (nu är hon gammal) ska få en liten bäbis.
Ni kan ju gärna ge namnförslag. Kalven ska heta något med frukt. Inte fruktsallad utan typ; Plommon eller så.

Nä nu ska jag kila, men puss på er så hörs vi en annan dag!







p e e l i i n säger:

Nektarin! :D

2009-08-01 @ 12:36:29 // URL: http://niidju.blogg.se/
:) säger:

kiwi, lichi, mandarin

2009-08-01 @ 17:40:34
Anonym säger:

vad sägs som Kiwi

2009-08-01 @ 18:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0