orangutang

Jag är orange i hela huvudet. Jag mår dåligt över det, men som Johanna sa så ska jag bara slinga det och det blir om 6 veckor igen och en massa hårinpackningar där emellan.
Men när jag kollar på mig själv i spegeln blir jag ledsen och tänker att jag är så ful.
Jag ÄR ful, speciellt i den här jävla oranga färgen. Och jag är inte ett dugg sugen på att ha denna färg till helgen. Då vill jag ju vara fräsch.
Jag funderar starkt på att bli brunett igen, och stanna där. Helt säkert. Ända tills mitt hår har växt ut så min egna färg kommer fram.
Jag är ledesen :( (töntigt jag vet)

Nu har jag bara lust med en sak, att åka till en person och prata ut. Prata ut om en person som får mig egentligen att må riktigt dåligt. Jag har även lust att åka till denna person och skrika åt den att "nu får det fan vara nog". Jag vågar när djävulshorna(utan eller med r?) kommer fram. Och det är när jag har blivit riktigt uppretad.

Förlåt om det blir ett trist inlägg nu. Jag ska skärpa mig. Ska duscha och tänka över saker och ting och sen så kommer jag tillbaka glad igen!
Kram så länge




Zandrea säger:

Men gumman, du är väl allt annat än ful?? Du är ju jätte fin och vacker :) Även om man kan känna sig ful för jag vet avd du pratar om, inte så roligt med en sån hårfärg kanske. Men inte blir du ful för det! Och det är inte tötnigt!





Jag finns om du vill prata också <3



KRAMIS!

2009-01-13 @ 16:32:03 // URL: http://zandrea.blogg.se/
kim säger:

hehe ja alltså du passar superbra i mörkt hår Ida, så om du vill vara brunett så behöver du verkligen inte känna dig ful !

Du kanske skulle ha börjat bleka efter helgen istället ;P eftersom de tråkigt nog tar sån lång tid.. Annars får vi väll köpa sån här hårspray med färg i ;)

2009-01-13 @ 16:34:09 // URL: http://kimfannyengman.blogg.se/
Becca säger:

det kan väl vara coolt med orange,eller??

2009-01-13 @ 16:51:03 // URL: http://pinkbecky.blogg.se/
Becca säger:

Ja,men då så :) coolt med lite andra färger :)

2009-01-13 @ 17:47:43 // URL: http://pinkbecky.blogg.se/
Joakim säger:

Japp :), wiiie! ;D

2009-01-13 @ 18:12:21 // URL: http://laang.blogg.se/
Lisa säger:

Inte alls kul att du inte är nöjd med håret... =0( Been there, done that, vet precis hur det är. Och man blir påverkad psykiskt om frisyren och/eller färgen INTE är snygg!

2009-01-13 @ 18:12:25 // URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Anonym säger:

men ida du är alltid jättefin vilken hårfärg du än har :)

2009-01-13 @ 19:13:24 // URL: http://llillah.blogg.se/
Blomman säger:

Jag var också på Grandcanaria grymt eller hur. varm billiga öl. Ja hur som helst fan vad jag vill ut igen kram.

2009-01-13 @ 19:44:48 // URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Sara Moberg säger:

Hej Ida, vet inte om du kommer ihåg mig? Vi brukade leka när vi va små. Tror din mamma läste undersköterska eller liknande med min mamma och Hanna Burmans pappa? Nånting var det iaf. Hur som helst, ditt hår. Det sämsta du kan göra är självklart att gå och tänka att du är ful! Om du sätter upp håret kanske det känns bättre? Sen skulle jag vilja vet hur du färgat nu? för jag antar att du var lika mörk som mig.. Vill man bli blond då så är självklart det bästa att gå till frisören men är man bestämd på att gör det själv så är det bästa att köpa avfärgning först, finns garanterat på Kicks. Tror till och med att det står avfärgning på dem. Sen efter det så blir man lite gul men det bästa man kan göra då är att lägga en toning eller bleka hemslingor. Är man långhårig gör det lite ont med hättan men det blir bäst om man använder den. Man ska inte lägga blekmedel längst in mot skallen för då kan du börja tappa håret och det vill man ju inte!! Hoppas du blir lite klokare :) Kram

2009-01-13 @ 22:07:01 // URL: http://saramoberg.blogg.se/
Sara säger:

Vilken tur :)



Ja nu vet jag ju inte hur färgen ser ut eller hur slitet ditt hår är men om jag säger såhär. En avfärgning är det blekaste blekaste. jag förstår ju att du vill bli av med det så fort som möjligt men jag har förstått att du vet att blekning sliter hemskt på håret så det bästa vore såklart att vänta men det skulle ju inte jag heller vilja göra. Ja vad kan man annars göra? som du sa, färga mörkt igen, men vill du bli ljus så är det ju dumt för såklart hamnar du i samma situation igen då du vill bli blod efteråt. Du kommer ju få utväxt och då kommer du vilja färga den istället.. Så det är ju på två sätt det där.



det jag är rädd för är om du skulle göra en avfärgning nu när du gjort slingor och säger att du har blivit orange är att du kankse blir grönt. Är osäker men det kan bli så. Finns några riktigta skärckexemel på avfärgningar som görs hemma så mitt råd är nog ändå att färga det mörkt igen. Men vill du så kan du ju alltid försöka med en ljusare brun. på så vis slipper du ju vara riktigt mörk!



Hoppas jag hjälpt lite iaf.. Vet hur det kan vara när man helt plötsligt kommit på att man vill bli ljus igen :) har själv sånna tankar men alla säger att jag passar så bra i mörkt. dock blir man lite less på att hålla på att färga utväxt hela tiden :)

2009-01-13 @ 22:33:36 // URL: http://saramoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0