Varför går folk på krogen?

Jag har länge undrat varför folk egentligen går på krogen. Är det för att dom vill dansa? Umgås? Dricka? Lyssna på musik? Bråka?
Ja jag vet inte, men man kan ju göra listan lång på varför folk går på krogen.

Själv går jag på krogen för jag tycker det är sjukt roligt att dansa. Skaka lite rumpa och må bra. Känna sig lite fräsch för en gångs skull.
Jag blir så störd på vissa folk (ja nu tänker jag säga tjejer) som går på krogen och är sur. Eller, beter sig surt.
Om man råkar knuffa till denna dam lite lätt så kan hon explodera, eller så ska hon putta tillbaka så man ramlar ut från dansgolvet ungefär.

Det händer minst en gång på kvällen att man får sig en fet knuff i ryggen och det är lika irriterande varje gång.
Så fort jag råkar komma åt nån så kollar jag alltid på den personen och säger förlåt. Jag får dåligt samvete, men hos vissa personen så finns det ingenting som ens heter samvete eller skuldkänslor.

I sommras när jag var ut med Eve & frida så gick vi på livingroom. Dansade och dansade tills en puckad brud som såg ut som 16 började knuffa på en hela tiden. Då menar jag hela tiden och det var många armbågar ryggen fick ta emot.
Efter ungefär 44 armbågar orkade jag inte mer, så jag sa till henne att hon kunde ta sin handväska och sticka därifrån. (hon och hennes kompis dansade runt hennes handväska och dom tog hur mycket plats som helst)
Då fick jag mig en smäll på käften. Vad är det för stil? Det märktes att hon var lite feg av sig, för hon vände fort som fan och var på väg därifrån när hon hade gett mig en smäll. Sur som jag blev drog ju jag tag i hennes hår och röck nästan ner henne på golvet. Hon reste sig och jag fick en till smäll innan jag ens han se att hon hann resa sig. Sen kom hennes kille/kompis och drog bort henne därifrån.

Nu fick ni reda på det också (har förmodligen redan skrivit om det en gång tidigare)

Men vad får folk ut av att hålla på att förstöra för folk på krogen? Knuffas och ta plats?
Det blir väl 1000 gånger roligare om man är glad och trevlig mot folk.

Varför går du på krogen?





Zandrea säger:

Förstår precis vad du menar och har väl varit med om någon knuff någon gång. Inte för att jag är ute ofta men ;) iaf. Finns många folk som går ut bara för att bråka, och sånt gör mig verkligen arg. Dom kan stanna hemme än att förstöra för dom som går ut för att ha kul. Och vad var det där för psykobrud som gjorde så emot dig? ganska fegt, och inte lite fult gjort heller. Är det någon som ska ha en smäll så äre väl hon, men man ska ju inte slåss. Nä ja blir bara arg! haha ;D

2009-01-20 @ 13:40:00 // URL: http://zandrea.blogg.se/
JOANNA säger:

fattar inte heller det, man går ut för att ha KUL och träffa massa NYA pers:)

2009-01-20 @ 14:06:48 // URL: http://byjoanna.blogg.se/
Nina säger:

eller hur?! jävla galning!



jag går på krogen för att dansa & träffa kompisar :)

kramisar

2009-01-20 @ 16:24:31 // URL: http://totalflopp.blogg.se/
p e e l i i n säger:

Haha, va de inte med er jag va när den där fettobruden på Slicken blev flyförbannad? ;)





Jag tycker i alla fall att du e fin i brunt hår! ^^

2009-01-20 @ 17:21:48 // URL: http://niidju.blogg.se/
anna säger:

sådan männsikor borde stanna hemma! Så himla sjukt att hon slog dig.. vilken idiot!

2009-01-20 @ 17:51:04 // URL: http://declaar.blogg.se/
malin säger:

Jag går inte på krogen. men när jag gjorde det så var det för att dansa. Och tranan till exempel var jag jämt nykter men skakade lika mycket rumpa för det :) Här i Gävle skulle det krävas mycket innan jag går ut. Så fruktansvärt mycket idioter på ett och samma ställe :P

2009-01-20 @ 19:02:11 // URL: http://kladdikakan.blogg.se/
S o f i e säger:

jag går på krogen för o umgås med polare typ :P. Finns inget värre än folk som puttas och tar upp halva dansgolvet helt själva. Jag brukar puttas tillbaka efter 2a putten typ :P. Om jag var du hade jag gett henne en rejäl smocka tillbaka :P. fast du hann iofs inte :D.



så lite så :). jo d e bara bra :D. hur är det själv? :)



2009-01-20 @ 19:55:51 // URL: http://pictureperfect.blogg.se/
Anonym säger:

ååååh vad såna brudar är irriterade, jag va med om samma sak en gång, stod i toakön och en tjej hade värsta smutskockan på hennes axel, så ja sa ursäkta (hon stod framför mig)så tog jag bort det, då vände hon sig om och gav mig en käftsmäll! fyfan vad sur man blir!

Och ja, de är våran nya familjemedlem ;D nu har jag 2 bebisar hehe

2009-01-20 @ 20:01:37
Malin säger:

Många går nog mest för att bli fulla, men dansa är väldigt roligt! Det är mest därför jag går, eller för att få lite omväxling på den traditionella fikan som man annars ofta träffar kompisarna över

2009-01-20 @ 20:02:07 // URL: http://blundat.bloggagratis.se
melinda säger:

det va ja som skrev nyss ;D

2009-01-20 @ 20:02:50 // URL: http://melindalin.blogg.se/
Malin säger:

Det har du rätt i, vad danssugen jag blev nu :D

2009-01-20 @ 21:15:10 // URL: http://blundat.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0