What a night

Vad kan man säga om nyår än lyckat? Det var så underbart kul och jag känner mig så happy! Det kändes som en bra start på ett nytt år, och det var det. Men dagen efter var inte alls lika kul. Jag tog med Kim och så åkte vi till bydgegården och städa. Vi plockade upp alla jävla fimpar som röksugna människor kastat omkring sig. Även en massa ölburkar, cider flaskor och en massa annat skit. Äckligt och det gjorde ju inte bakfyllan bättre. När vi kom in blev det värre. Moppade ju golvet 2 gånger, och då hade dom moppat på natten innan dom drog hem också (Eve och Nina).
Men det var det nästan värt för fy sjutton vad kul det var på kvällen innan då ;) jag gör gärna om det.

Sen bestämmdes det att kimsi skulle stanna en natt till och inte blev jag ledsen för det heller. JÄÄH tänkte jag. Mysigt!
Så vi kollade på The Legend of bloody mary. Trodde den skulle vara super läskig men så var inte fallet. B-film va var det va.
Sen kollade vi på halva disasters movie eller vad den heter. En rolig, typ som Scary movie och dom :)

Jag klev upp dagen efter och jobbade (det är nu fredag). Åkte sedan hem och käkade frukost. Bestämde mig också för att åka med kim upp till Söderhamn fast i en egen bil då. Jag packade lite fest kläder och mjukisar för att vi bestämde oss för att gå ut på lördagen.
Fredag kvällen spenderade jag hos kim med god mat och bra sällskap till ett roligt spel; BUZZ. Haha några skratt fick jag mig alltid, spec när man skulle gissa bilden. hahaha, snuskigt roligt. (haha snuskigT??)
Lördagen blev inte som vi hade tänkt oss, bara till en början.
Vi åkte och solade och handlade dricka till kvällen. Men sen under dagen blev min älskade hund dålig.

Började med att hon haltade (halltade??) och jag trodde det var ena hennes klo som hon gjort illa för längesen, men när jag skulle försöka få upp henne ur puffen som hon låg i så skrek hon som en stucken gris. fan vad ont det gjorde i mitt hjärta. När jag väl fick upp henne så hoppade hon på tre ben och hoppade ut till hallen och la sig.
Försökte få upp henne där ute så hon la sig i krogen hennes i alla fall.
Lyckades gjorde jag väl, men det var inte lätt. Hon vägrade resa sig och när hon väl försökte gå så ramlade hon bara ihop. Jag började få panik och ringde kim. kim tog med sitt lilla äckel och åkte hem till mig och kollade till athena.

Vi fick åka till veterinärerna med henne och det visade sig att hon hade inflammation på höger has. Konstigt när det kom på två timmar.. Hmm, men men.
Hon är bra nu i alla fall men går fortfarande på medicin och kommer göra det i 10 dagar till.
Min älskade hund ♥

Jag tappade lusten helt för att gå ut och även kim gjorde det. så vi tog en hemma kväll med BUZZ igen och en massa godis. Mysigt det med, med rätt sällskap såklart. och det hade jag ju :)

Åkte hem till årsunda på söndagen. Jobbade igår och sedan var jag med Johanna. Vi kollade på Barnhemmet och den var skit läskig men hur bra som helst. Riktigt bra för att vara en skräckis. Den hade en handlig ist för att springa runt och mörda mörda mörda. Kollade sedan på 13 snart 30. Också en bra film ;)
Sedan blev det lite sent för mig men inte för Johanna för hon skulle ju kolla på Junior VM eller vad det var ;P ishockey.

Nu sitter jag här och har skrivit världens längsta inlägg som INGEN kommer orka läsa ;)







Zandrea säger:

höhö jo jag orkade ;D Fan va hemskt när jag läser det om vovven din :S Man känner sig så hjälplös. Jag menar, en hund kan ju inte prata så man vet inte vad man ska ta sig till. Sötnosan, hoppas allt är bra med henne nu iaf =) Härligt att du hade ett bra nyår :D



Puss!

2009-01-06 @ 15:03:30 // URL: http://zandrea.blogg.se/
Evelina säger:

jag orkade också läsa inläggen ;) . ALLTID ;D

2009-01-06 @ 17:04:01
kim säger:

Jag orkade läsa 3 gånger ;) För jag har inget liv haha. Gud vad jag längtar tills jag får komma och hälsa på igen ;) :D

2009-01-07 @ 13:41:18 // URL: http://kimfannyengman.blogg.se/
niki säger:

fin klänning

2009-01-07 @ 21:10:42 // URL: http://niczue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0